Ouder Overleg;

 

Ouder-updates (bij eetstoornissen) aan de behandelaar.

Wil je de dietist op de hoogte houden van de situatie van je kind (bij eetstoornissen)? Dan is het mogelijk om contact te zoeken met de behandelaar via email, whatsapp of telefoon. Zo kan de behandelaar de behandeling beter aftemmen op het kind en rekening houden met de thuissituatie en gebeurtenissen. 

 

Ouders van kinderen met een eetstoornis - Steun.

Wanneer je kind een eetstoornis heeft, kan dit een enorme impact hebben op je gezin en jij als ouder. Het kan dan fijn zijn om contact te houden met de behandelaar over de behandeling van je kind, situaties thuis die van belang kunnen zijn te melden aan de behandelaar (om zo rekening te kunnen houden met de inhoud van de consulten & deze af te stemmen op doorgegeven informatie) en te kunnen chatten met de behandelaar om je zorgen als ouder te bespreken. 

Dietistenpraktijk DDietist biedt 'Parental Support / Ouder Support' ; hulp en steun aan ouders met kinderen met een eetstoornis (en Autisme of HSP). Je voelt je gehoord, gezien en kan je emoties delen; Je hoeft het niet alleen te doen. De zorgen die je als ouder hebt zijn al zwaar genoeg.

De mogelijkheden:

1. (spoed) chatten met de behandelaar. Op elk moment van de dag tussen 9:00-21:00h 's avonds chatten via Whatsapp (direct contact met de behandelaar) - ook in het weekend - en snel bericht terug.

2. inplannen van videogesprekken / telefonische gesprekken (ook wel; ouderoverleg).

3. inplannen van praktijkgesprekken, ouderoverleg in de praktijk.

Tarieven voor Parental (ouder) support & Updates (via chat, telefoon, e-mail & videobellen):

1. Chat tijd / spraakberichten (via Whatsapp) (updates & support) (opgetelde tijd in rekening gebracht waarin de behandelaar (actief) bezig is met chatten.

Denk ook aan de extra werktijd van de behandelaar rondom administratieve werkzaamheden:

Administratieve tijd (werktijd) die bovenop de chat tijd wordt gerekend wordt tevens in rekening gebracht; Aantekeningen in het persoonlijke dossier (van je kind) mbt besproken informatie (deze informatie blijft tussen ouder en behandelaar en wordt niet gedeeld met je kind) - 48 euro per keer (schatting opgetelde tijd spraakberichten, chatten & administratietijd behandelaar persoonlijk dossier.

- Extra tarief : Spoed chat (avonden): + 28 euro en/of weekend chat of spraakberichten: (zaterdag en zondag) + 28 euro, bovenop de totale chat- & administratie(dossier)-tijd.

2. Videogesprekken, spraakberichten of telefonische gesprekken (ouderoverleg) zijn 48 euro per 20(-30) minuten (incl. dossier administratie)

3. Praktijkgesprekken; zijn 48 euro per 20(-30)minuten in de praktijk (ouderoverleg) (incl. dossier administratie).

Optie 2 & 3 zijn tevens af te nemen met een vast afgesproken tarief - vooruitbetaald - Wanneer je hebt besloten om direct vòòr of na (of beide) elk consult van je kind een ouderoverleg te willen met de behandelaar, om de behandelaar te informeren over de afgelopen dagen of weken mbt de thuissituatie en zelf als ouder door te geven wat je bevindingen en ervaringen zijn. Tevens kan je als ouder op de hoogte worden gehouden door de behandelaar mbt besproken informatie, coaching tijdens het consult en eventuele adviezen voor thuis voor de ouder(s). Deze informatie kan dan weer meegenomen worden in de behandeling mbt het (vervolg)consult. 

Bijvoorbeeld 1 kort oudergesprek voor (tot max. 10 minuten gesprekstijd) 28 euro (incl. dossieradministratietijd na het gesprek door de behandelaar).

of 2 oudergesprekken voor 48 euro (meer dan 15 minuten met een maximale tijd van 20(-30) minuten gesprekstijd) (incl. dossieradministratietijd na het gesprek door de behandelaar).

Gesprekken via chat, email en telefoon dienen te worden bijgehouden door de behandelaar in het persoonlijke dossier van je kind. De behandelaar heeft verschilende clienten onder behandeling met gecompliceerde hulpvragen, waaronder eetstoornissen. Elke client is anders en heeft andere gedragingen en hulp nodig. Hierdoor is het van belang dat de behandelaar alle informatie nauwkeurig bijhoudt om de behandeling zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Ouderoverleggen, support & updates worden in de meeste gevallen vooruit berekend (soms achteraf indien spoed) zodra het eerste contact is m.b.t. overleg via telefoon, email, chat. Er wordt pas weer een nieuw ouderoverleg in rekening gebracht als het 'tegoed' op is; Na het eerste overleg (via chat, telefoon, email, etc.) en het eerste administratiemoment door de behandelaar wordt er een rekening toegestuurd. De behandelaar houdt de totale gewerkte tijd & communicatietijd bij en trekt dat af van het tegoed. Als het tegoed op is en er is een nieuw contactmoment, komt er weer een nieuw tegoed bij (na toesturen van een nieuwe factuur).

Ouder* overleg;
Parental (Ouder) Support  (bij eetstoornissen) & Updates rondom de situatie van je kind.
*ouder(s) of verzorger(s).

Parental Support ouder support steun eetstoornissen spoed hulp eetstoornis

'Mijn dochter is obsessief met het afwegen van voedingsmiddelen en is angstig wanneer zij dit niet doet. Hoe ga ik hiermee om?!'

'Mijn dochter heeft het dit weekend heel moeilijk gehad. Ze heeft heel weinig gegeten en was heel dwars. Ook is ze meer gaan sporten. Wat kan ik doen om haar op een goede manier te sturen?'

'Ik heb mijn zoon in lange tijd niet zo neerslachtig gezien. Hij slaat nu ook het ontbijt over en is erg afwezig. Ik merk dat hij zonder deken slaapt, met het raam open, hij heeft het koud maar geeft hier geen gehoor aan. Hoe kan ik hiermee omgaan?'

Updates door ouders/verzorgers aan de behandelaar zijn nuttig, om zo de behandeling te optimaliseren en beter af te stemmen op de client.

 

Dietistenpraktijk DDietist