top of page
research and restore gut intestinal intestine darmgezondheid test labtest lab bloedtest

Reset & Reset Support + (programma).

Gezondheid komt vanuit de darmen (lees de blog over: Darmgezondheid).

Met het Reset & Reset Support+ programma (in samenwerking met Liedewij Theisens van Labsolute), doen we algeheel onderzoek naar de darmgezondheid, het immuunsysteem en mogelijke gevoeligheden voor bepaalde voedingsstoffen.

Het Reset programma is gebaseerd op de gouden combinatie van labtests om oorzaken van chronische ontstekingen op te sporen. Je kunt de uitslagen van de bloedtest, de microbioom test en de voedselovergevoeligheidstest niet los van elkaar zien: ze beïnvloeden elkaar onderling en vervullen los van elkaar én samen essentiële functies in je lichaam om je fitter, sterker en energieker te maken.

Reset (via Labsolute)

Wat testen we...

- Test 1 is een 'Microbioom' test. De aangeboden test in het Reset programma omvat onderzoek naar:

• Het soort dysbiose (verstoring microbioom)

• De ernst van de dysbiose

• De stabiliteit van het darmmicrobioom

• De staat van het monster (kleur, consistentie en zuurgraad)

• De aantallen- en activiteitspercentages van de bacteriegroep Bacteroides

• De aantallen- en activiteitspercentages van de bacteriegroep Clostridium

- Test 2 is een 'Vitamine D' test.

• De -1,25-OH vitamine D-waarde in het bloed

- Test 3 is een 'Omega (3-6) verhouding' test

• De ratio tussen omega 3 en omega 6 vetzuren

• Het percentage transvetten

• Het percentage omega 3

- Test 4 is een 'Voedsel-overgevoeligheidstest'.

• Antistoffen van je immuunsysteem (IgG-reacties) op 44 voedingsmiddelen in bloed

(alle testen zijn Wetenschappelijk onderbouwd).

Test 1. Het Microbioom.

Gezonde darmen zijn belangrijk voor je algehele gezondheid. De ruim 1,5 kilo aan darmbacteriën die je met je meedraagt, ook wel je darmmicrobioom genoemd, beïnvloeden je fysieke en mentale gezondheid op meer manieren dan je kunt bedenken.

Je darmbacteriën dragen in de eerste plaats bij aan een goede spijsvertering en beschermen je tegen ziekteverwekkers. Veranderingen in je darmmicrobioom kunnen in verband worden gebracht met chronische ontstekingen, allergieën en darmaandoeningen zoals het prikkelbare darmsyndroom en de ziekte van Crohn.

Je microbioom heeft ook invloed op je stemming, weerstand, gewicht en er zijn zelfs duidelijke aanwijzingen voor een relatie tussen een verstoorde darmbalans (een dysbiose) en de kans op verschillende vormen van kanker, hart- en vaatziekten en de ziekte van Alzheimer.

De microbioom test die deel uitmaakt van het 'Reset' (van Labsolute) programma is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten en benadert het darmmicrobioom geheel anders dan de meeste analyses. Uniek aan de microbioom test is dat het niet alleen de aantallen maar ook de activiteit van darmbacteriën bepaalt. Dat helpt me om je beter te kunnen adviseren en je van je klachten af te helpen.

Mogelijke symptomen bij een dysbiose (disbalans Microbioom):

• spijsverteringsklachten en -ziekten zoals een opgeblazen gevoel, obstipatie, diarree, misselijkheid, gasvorming, boeren, brandend maagzuurziekte van Crohn, prikkelbare darmsyndroom (PDS).

• vermoeidheid of tekort aan energie.

• obesitas, chronische gewichtsproblemen.

• huidproblemen zoals psoriasis, eczeem en acne.

• verminderde weerstand, verminderd immuunsysteem.

• mentale problematiek, zoals neerslachtigheid, depressie.

Tijdens de 'Reset' programma (van Labsolute) krijg je adviezen (via videobellen (in het Reset Support + programma) één op één met de Holistische/paramedische Diëtist, Voedingspsycholoog en Orthomoleculair therapeut) op voedingspatroon- & keuzes, leefstijl, psyche en gedrag en (persoonlijk afgestemde) supplementen die je heel gericht helpen om de gezondheid van je darmen (en dus je algehele gezondheid) te verbeteren.

Test 2. Vitamine D.

Vitamine D bepaald veel processen in het lichaam die van invloed zijn op je algehele gezondheid (fysiek en mentaal). Het is belangrijk dat deze waarde in balans is, niet te hoog, maar ook niet te laag. Hoe makkelijk jouw lichaam vitamine D aanmaakt is afhankelijk van veel factoren zoals leeftijd, gewicht, pigment, leefstijl (werken binnen of buiten), geloofsovertuiging (lichaamsbedekking of niet), woonplaats (ivm lichaamsbedekking; kleding ivm kou of warmte). Daarom is het voor iedereen belangrijk om dit pre-hormoon (want dat is wat vitamine D is) te testen in bloed.

Als je vitamine D-waarde in bloed precies goed is heeft dat een gunstige invloed op je hele lichaam. Het werkt ontstekingsremmend, helpt je om enzymen en eiwitten te maken die je beschermen tegen ziekten en remt het verouderingsproces. De juiste vitamine D-waarde helpt je darmwand sterk te maken en je immuunsysteem tot rust te brengen, waardoor je minder overgevoelig op voeding reageert.

Mogelijke symptomen bij Vitamine D tekort:

• vermoeidheid of tekort aan energie

• verminderde weerstand

• bloedend tandvlees

• pijn, trillingen of kramp aan spieren en gewrichten

• lusteloosheid

• angst en depressie

Test 3. Omega 3-6 ratio.

Omega 3-vetzuren (DHA en EPA) zijn essentieel voor je gezondheid. Niet voor niets hebben EPA en DHA erkende Europese gezondheidsclaims. Omega 3 is goed voor het hart en de bloeddruk, de hersenen (en indien je zwanger bent, die van je ongeboren kind). Omega 3 is nodig voor behoud van normaal zicht, je huidconditie, je spieren en een goed functionerend immuunsysteem. Bovendien helpt een goede omega 3-balans je lichaam uit de onstekingsstand te komen en te blijven.

Veel mensen krijgen te weinig van de omega 3-vetzuren binnen (ook als ze 2 keer per week vette vis eten) en te veel omega 6-vetzuren uit bijvoorbeeld zonnebloemolie, noten en kant-en-klare producten. Een goede verhouding tussen omega 6 en omega 3 is erg belangrijk voor een goede gezondheid en een goed herstel. Het vetzuurprofiel wat onderdeel is van het Reset programma (via Labsolute), toont exact waar en hoe je deze balans bij jou kunt bijsturen.

Mogelijke symptomen bij een disbalans in Omega vetzuren:

• huidproblemen zoals acne, psoriasis, eczeem en droge huid

• hoofdpijn of migraine

• chronische en/of terugkerende ontstekingen

• hormonale klachten als PMS, menstruatiepijn, overgangsklachten

• verminderde weerstand

• angst en depressie

Test 4. De Voedselovergevoeligheidstest*

(Voedselintolerantie test Pro)

Ook voeding die over het algemeen als gezond beschouwd wordt kan vervelende klachten opleveren in je lichaam. Geschat wordt dat 45% van de mensen in meer of minder mate last heeft van overgevoeligheidsreacties op onschuldige voedingsmiddelen zoals broccoli, eieren, tarwe of banaan.

Waar je bij een 'allergie' direct klachten krijgt, zorgen deze IgG-reacties meestal voor vage klachten (gevoeligheidsklachten) zoals hoofdpijn, vermoeidheid, huidklachten of een opgeblazen gevoel. Dat komt doordat voedselovergevoeligheden zorgen voor chronische ontstekingen, die heel geniepig aan de stoelpoten van je gezondheid en energie zagen (het darmslijmvlies aantasten - dit kan tevens leiden op langere termijn tot Leaky gut) - het belemmerd de opname van belangrijke voedingsstoffen en geeft vervelende 'zeurende' klachten (vaak klachten waar de vinger lastig op te leggen is).

Het feit dat het tot 72 uur kan duren voor je een overgevoeligheidsreactie krijgt maakt het moeilijk om een verband te leggen tussen de voeding en de klachten die verschillende voedingsmiddelen veroorzaken. Testen is daarom essentieel.

Mogelijke klachten bij een voedselovergevoeligheid-/heden:

• spijsverteringsklachten en -ziekten zoals een opgeblazen gevoel, obstipatie, diarree, misselijkheid, ziekte van Crohn, prikkelbare darmsyndroom (PDS)

• hoofdpijn, migraine

• obesitas, chronische gewichtsproblemen

• huidproblemen zoals psoriasis, eczeem en acne

Reset darmonderzoek programma

Onderzoeken voor de Reset worden gedaan in samenwerking met Labsolute van Liedewij Theisens (darmtherapeut en Orthomoleculair Therapeut.

Dascha Willemsen,
Holistisch Diëtist & Voedingspycholoog
heeft een analyserende, adviserende en begeleidende rol in de Reset Support +.

Schaf hier je Reset + Reset Support+ aan.

Interesse in het Reset programma & Reset Support + (een samenwerking tussen Labsolute, Liedewij Theisens & The Holistic Dietician, Dascha Bibiano Willemsen)?
Vraag meer informatie via het contactformulier of plan een Clarity call in.

Consultations in English and Dutch
Remote, Digital consultations, Worldwide..
Paramedical & Holistically